Gaisa kondicionētājs lielākajai daļai cilvēku ir nešķirama auto daļa un vasaras periodā pilnībā neaizstājama. Ideālā variantā kondicionētāju vajadzētu pārbaudīt vismaz reizi vai divas gadā.
Pēc ziemas perioda jebkura kondicionētāja gāzes daudzums ir samazinājies, tādējādi iestājoties pastāvīgi siltiem laikapstākļiem, vajadzētu kondicionētāju pārbaudīt kādā piemērotā auto remontdarbnīcā un nepieciešamības gadījumā gāzi uzpildīt.
Biežākās ar gaisa kondicionētāju saistītās problēmas un to atpazīšana
Bez speciālistu instrumentiem un zināšanām gaisa kondicionētāju problēmu diagnostika un konstatēšana var būt sarežģīta, pat neiespējama. Tajā pašā laikā kondicionētāja problēmu vai bojājumu var konstatēt vienkārši izbraucot ar auto un iedarbinot kondicionētāju.
Tāpat gāzes zudumu var ietekmēt pārlieku liels mitrums, par ko liecina tas, ka kondicionētāja sistēma nespēj gaisu vairs atdzesēt. Ja iedarbini gaisa kondicionētāju, bet tas nespēj pūst aukstu gaisu (vai pūš to īsu brīdi), iespējams, ka kondicionētājā ziemas periodā ir uzkrājies pārlieks mitrums.
Uzmanība jāpievērš arī aromātam: ja ieslēdzot A/C automašīnas salonā rodas nepatīkams aromāts, kondicionētāju nepieciešams iztīrīt. Savā ziņā nepatīkamu aromātu rada mitrums, precīzāk baktērijas, kas kondicionētajā var rasties mitros apstākļos.
Par problēmu var liecināt arī tas, ja pēc ziemas perioda kondicionētājs pēkšņi pūš gaisu daudz skaļāk. Jebkuras iepriekš minētās problēmas gadījumā visdrošāk ir vērsties auto remontdarbnīcā un ļaut pārbaudīt kondicionētāja sistēmu. Tas parasti neaizņem daudz laika un diagnostika parasti notiek kopā ar gāzes uzpildi.
Kondicionētāju problēmu iemesls pārsvarā ir iekārtas reta, nevis pārāk bieža lietošana. Īpaši ziemas periodā, kad kondicionētājs mīnus grādos nedarbojas.