Vēl turpinās aktīva slēpošanas un snovborda sezona, un daudzi elektromobiļu vadītāji prāto, kādu ietekmi uz elektromobiļa patēriņu atstāj jumta kastes izmantošana. Vai braukšanas attālums tiks ievērojami saīsināts? Vai vispār ir jēga iegādāties jumta kasti elektromobilim?
Polestar klientu apkalpošanas vadītājs pārbaudīja Calix Aero Loader un Thule Vector L jumta kastes. Esam apkopojuši viņa secinājumus.
Ir nogurdinoši ilgstoši braukt, ja dažādas līdzpaņemtās lietas tiek novietotas pie pasažieru kājām. Tas arī apdraud pasažierus, jo pēkšņas bremzēšanas vai avārijas gadījumā, bagāža, kas atrodas salonā,var radīt traumas. Jumta kaste ir vienkāršs veids kā palielināt automašīnas bagāžas telpu, piemēram, dodoties atvaļinājumā. Līdz ar elektromobiļu izplatību pieaug arī interese par piemērotām jumta kastēm tieši elektorauto.
Vizuālā apskate
Testos tika apskatītas šādas jumta kastes – Calix Aero Loader un Thule Vector L.
Calix kaste izskatās tā, it kā tā būtu uzstādīta uz automašīnas jumta nepareizi – tas ir, kastes platākais gals ir braukšanas virzienā. Speciālais dizains ir veidots kā spārnu profils un šāds dizains ļauj samazināt gaisa pretestību.
Otrai testētajai jumta kastei – Thule Vector L ir tradicionālāka forma, tā ir moderna un praktiska. Detaļas ir smalki noslīpētas: iekšpuse ir pārklāta ar filcu un malās ir apgaismojums, kas atvieglo lietošanu tumsā.
Testa automašīna bija Polestar 2 Standard Range Single Motor ar 69 kWh akumulatoru un priekšējo riteņu piedziņu. Automašīnas uzstādījumi bija vienādi abām testētajām jumta kastēm, lai pēc iespējas precīzāk varētu vērtēt jumta kastes ietekmi.
Testēšana
Testa braucieni tika veikti naktī uz šosejas, kas paredz labākus apstākļus testu veikšanai. Testa braucieni tika veikti divos virzienos ar vienādiem ātrumiem, ko kontrolēja kruīza kontrole. Tas pats maršruts tika veikts ar Calix Aero Loader, Thule Vector L un bez jumta kastes. Izmaksu rādījumi fiksēti no automašīnas borta datora. Ceļu testos Calix Aero Loader unThule Vector L patēriņš bija ļoti līdzīgs, taču, palielinoties ātrumam, Calix patērēja nedaudz mazāk.
Visbeidzot, tika izbraukts 36 kilometrus garš ceļa posms, kurā bija gan paātrinājumi, gan apstāšanās. Veiktā ceļa posma vidējais ātrums bija 70 km/h. Tika lemts, ka šo ceļa posmu veiks arī ar Calix Aero Loader, kas uzstādīts nepareizi, t.i., ar šaurāko galu braukšanas virzienā.
Ceļa posma patēriņa rādītāji bija (kWh/100 km):
• Bez kastes: 16.0
• Pareizi uzstādīts Calix Aero Loader: 17.2
• Thule Vector: 17.3
• Calix Aero Loader uzstādīts nepareizi: 17.4
Kāda ir jumta kastes ietekme uz elektromobiļa patēriņu?
Abu testēto jumta kastu dizains ir veiksmīgs un ietekme uz elektromobiļa patēriņu ir praktiski vienāda. Ar vasaras sezonas ātruma ierobežojumiem Aero Loader dizains var būt noderīgāks, bet ziemā atšķirība no Vector ir minimāla. Taču ceļa tests parādīja, ka Calix jumta kastes dizains strādā, jo, pareizi uzstādot jumta kasti, patēriņš ir mazāks.
Kopumā braucot ar elektorauto un tam uzstādītu jumta kasti, izmaksu pieaugums bija saprātīgā līmenī (apmēram 10-15%). Tomēr jāatzīmē, ka testa laikā automašīna un jumta kaste bija bez slodzes. Ja auto ir pasažieri un jumta kastē tiek novietota bagāža, slodzes dēļ patēriņš pieaugs.
Izmanto iespēju, dodies uz AUTOEKSPERTS veikalu Rīgā, Gunāra Astras ielā 3, apskati pieprasītākos Thule un Calix jumta kastu modeļus vai visu piedāvājumu mūsu e-veikalā.
Iegādājoties Calix jumta kasti uz vietas veikalā, saņemsiet atlaidi 25%.
Calix jumta kastes
Thule jumta kastes