CLAAS kombaini aprīkoti ar Blaze Cut automātiskās ugunsdzēšanas sistēmām

Sadarbībā ar uzņēmumu KG Knutsson SIA un auto servisu AUTOEKSPERTS pieci Baltic Agro Machinery pārstāvētā zīmola Claas kombaini tagad aprīkoti ar Blaze Cut C sērijas automātiskajām ugunsdzēšanas sistēmām. Šis risinājums ir maksimāli drošs un efektīvs, lai mazinātu ugunsgrēka riskus.

Blaze Cut C sērijas ugunsdzēšanas sistēmas uzstādīšana nodrošina ātru un efektīvu reakciju uz ugunsgrēku draudiem. BlazeCut pilnībā pielāgojamās sistēmas nodrošina plaša spektra aktīvu aizsardzību.

Slēgtām un daļēji slēgtām telpām, kas nav redzamas, ir paaugstināts ugunsgrēka risks, un tas var izraisīt postošas sekas, piemēram, sabojāt iekārtas, īpašumus, kā arī – apdraudēt dzīvību.

Dzinēju nodalījumi, serveru telpas, elektrības skapji, strāvas ģeneratori – tie ir tikai daži piemēri, kur var rasties šādi ugunsgrēki.

Pneimatiskā sistēma darbojas automātiski un neatkarīgi no barošanas avota, kas ir galvenā priekšrocība, jo sistēma spēj automātiski darboties un apslāpēt ugunsgrēku pat tad, ja klāt nav cilvēku. Sistēmas darbības pamatā ir pneimatisko detektoru cauruļu tehnoloģija, kas ir jutīga pret augstām temperatūrām, ļaujot sistēmai uzreiz izlādēties, atklājot ugunsgrēku.

Vairāk par iekārtu iespējams uzzināt sazinoties ar mūsu Pārdošana un servisa inženieri Uldi Bindri pa tālruni +371 28680936 vai sūtot e-pastu uz uldis.bindris@kgk.lv

Mūsdienu labības kombaini ir komplicēti, jaudīgi un arī ļoti dārgi mehānismi. Tie bieži tiek ekspluatēti lielā karstumā un viegli uzliesmojošā vidē. “Kombains, uzbraucot uz lauka kļūst par ugunsnedrošu objektu. Ap to veidojas salmu mākonis, kas ir ugunsnedrošs pēc definīcijas,” saka SIA Baltic Agro Machinery CLAAS produktu grupas vadītājs Jānis Cers.

BlazeCut Automātiskās Ugunsdzēsības Sistēmas

Mūsdienu labības kombaini ir komplicēti, jaudīgi un arī ļoti dārgi mehānismi. Tie bieži tiek ekspluatēti lielā karstumā un viegli uzliesmojošā vidē. Jāsaka ir tā, ka kombains uzbraukšanas uz lauka kļūst par ļoti uguns nedrošu objektu, jo ap to veidojas putekļu nosēdumi no labības, kas ir ļoti viegli uzliesmojoši. Kombaina daudzos mezglus darbina liels un jaudīgs dīzeļdzinējs. Tā spēks nokļūst vajadzīgajās vietās ar dažādu pārvadu palīdzību. Visur, kur kombainā ir gultņojumi, buksējumi, tur pastāv iespēja, ka, ja šis mezgls nav tehniskā kārtībā, bez smērvielas vai ar nodiluma pazīmēm, var veidot uzkaršanu, kas, protams, ir iemesls aizdegšanās gadījumiem.

Latvijā nopietni ugunsgrēki labības kombainos izceļas reizi vai divas gadā. Katru gadu dzirdam par gadījumiem ar mazākām, lokālām aizdegšanām, bet mēdz būt arī nopietnāki gadījumi, kā piemēram pagājušajā gadā. Mazākas aizdegšanās notiek biežāk, taču tās netiek reģistrētas. 

Ņemot vērā pieaugošos kombainu izmērus, jaudas un cenas, bija nepieciešams meklēt ugunsdrošības risinājumus. BlazeCut ir Austrālijā bāzēta kompānija ar vairāk kā 25 gadu pieredzi ugunsdzēsības sistēmu ražošanā gan mājsaimniecībām, gan tehnikai un dažādām iekārtām, kam ir paaugstināts aizdegšanās risks. Uzņēmums KG Knutsson ir šī ražotāja pārstāvis Baltijas valstīs jau ceturto gadu. Aptuveni tad pirmais CLAAS markas kombains Latvijā tika aprīkots ar BlazeCut ugunsdzēsības sistēmu. Pirmo sistēmu mēs aprīkojām pirms 4 gadiem, kad zemnieku saimniecības īpašnieks pirka jaunu kombainu pēc gadījuma, kad iepriekšējam labības kombainam bija noticis dzinēja aizdegšanās gadījums. 

BlazeCut ciešā sadarbībā ar CLAAS ir izstrādājuši individuālu risinājumu ugunsdzēšanas sistēmām tieši CLAAS kombainiem. Tas deva arī papildu drošības uz uzticamības sajūtu, kad arī pats ražotājs kopā ar BlazeCut iesaistījās ugunsdzēšanas sistēmu sprauslu novietojuma rasējumu izstrāde. Sistēma sastāv no vairākām komponentēm – putu dzēšanas aģenta, vadības paneļa, caurulēm un sprauslām. 

Sistēma no putu reaģenta baloniem pa gumijas caurulēm nonāk līdz motortelpai, kur ir izvietotas sprauslas, kas aizdegšanās gadījumā automātiski aktivizējas. Tālāk pa gumijas cauruli līdz kulšanas mehānismam tiek novadītas vēl 3 papildu sprauslas. 

Iespējamākā aizdegšanās vieta, protams, ir motortelpa, tālāk seko kulšanas trumulis, rotori un salmu kratītāji. Otrs risks ir materiāla aptīšanās un uzkrāšanās iekšā kombainā, bet tās ir neredzamās vietas un šo risku dēļ mēs redzam uzstādītās ugunsdzēšanas sistēmas pievienoto vērtību. 

Ugunsgrēka izcelšanās gadījumā BlazeCut ugunsdzēsības sistēma nostrādā automātiski. Virs motora pārsega ir novilkts vads, kas motora aizdegšanās gadījumā pārsvilst un uguns dzēšanas sistēma nostrādā automātiski. 

Par ugunsdzēsības sistēmas nostrādāšanu nekavējoties tiek informēts arī kombaina operators. Vadītāja kabīnē ir iebūvēts vadības panelis, kurš norāda uz to vai sistēma ir darba kārtībā, vai ir pārādījusies kāda kļūda, vai irnotikusi aizdegšanās. Vadītājs var arī manuāli aktivizēt šo ugunsdzēšanas sistēmu. 

Nevajadzētu domāt, ka šādas sistēmas esamība atbrīvo kombaina operatoru no ikdienas apkopes darbībām, jo jebkurā gadījumā kombainu ikdienā ir jāturpina tīrīt, kā arī jāveic regulāras apkopes. Jānis Cers norāda, ka kombainu ugunsdrošības iekārtās vajadzētu ieguldīt tā pat kā precīzās stūrēšanas sistēmās, turklāt pēdējā laikā tās aktīvi pieprasa arī apdrošinātāji. Kopš šā gada pavasara BALTA ir ieviesuši prasību ierīkot automātiskās ugunsdzēsības sistēmas meža harvesteru, motorizētu šķeldotāju un vērtīgu kombainu motortelpās. Apdrošinātāju praksē jau ir bijis gadījums, kad nostrādājot ugunsdrošības sistēmai būtiski ir samazinājies zaudējumu apmērs. 

Pieteikties konsultācijai


    Liqui Moly Cera Tec