Kādas ir biežākās auto apsildes problēmas ziemas laikā

Ziemas laikā mēs paļaujamies uz to, ka automašīnas apsildes sistēma nodrošinās salonā patīkamu temperatūru, kā arī uzlabos redzamību, rūpējoties par to, lai vējstikls braukšanas laikā nebūtu aizsvīdis.

Apsildes sistēmas bojājumus mēs izjūtam ar diskomfortu aukstā laikā. Gudrākais lēmums šādos gadījumos ir doties uz auto servisu pie servisa meistara. Izplatītākās problēmas, kas ietekmē auto apsildes sistēmas darbību:

  • Zems dzesēšanas šķidruma līmenis
  • Termostata bojājumi
  • Saplīsis ventilators
  • Piejaukumi vai netīrumi dzesēšanas šķidrumā
  • Sarūsējis auto radiators

Ja dzesēšanas škidruma līmenis ir pietiekams, tad kā  izplatītākā vaina apsildes nodrošināšanai ir problēmas termostata darbībā.

Tāpēc tālāk noderīga informācija par TERMOSTATU

Termostats nodrošina pareizu darba temperatūru dzinējā un salona apsildes radiatorā. Termostata uzdevums ūdens dzesēšanas laikā iekšdedzes dzinējā kontrolēt dzesēšanas kontūra un līdz ar to arī dzinēja temperatūru. Ātra optimālas darba temperatūras sasniegšana ir svarīga gan ilgam dzinēja darbmūžam, gan arī izplūdes gāzu samazinājumam un zemam degvielas patēriņam. Tik ilgi, kamēr tā nav sasniegta, pēc iedarbināšanas termostata vārsts ir slēgts, un dzesēšanas ūdens cirkulē tikai caur dzinēju, kā arī ūdens sūkni un apsildes sistēmas radiatoru. Sasniedzot darba temperatūru, termostata vārsts atveras, un notiek dzesēšana caur automašīnas radiatoru. Ja temperatūra pārsniedz tālāku robežvērtību, caur slēdzi uz termostata ieslēdzas arī ventilators dzesēšanas ūdens atdzesēšanai.

TERMOSTATA BOJĀJUMU PAZĪMES

  • dzinējs slikti sakarst vai arī pārkasts;
  • salona apsildes sistēma strādā nekorekti;
  • degvielas patēriņa rādītāji pārsniedz normas radītājus;
  • automašīnas jauda ir samazinājusies;
  • deg brīdinājuma signāls „Check Engine”.

TERMOSTATA BOJĀJUMI

  • termostata vārsti neregulāri atveras un aizveras;
  • sistēmas hermētiskuma zudums;
  • vārsti atveras ne līdz galam;
  • termostata vārsti atveras nelaikā;

Termostata standarta lietošanas termiņš ir 100 tūkstoši nobraukuma kilometru. Tomēr reizi gadā šī detaļa ir jāpārbauda, lai pārliecinātos, ka nav radušies bojājumi. Šāda veida pārbaudi veikt ir diezgan sarežģīti bez auto servisa darbinieku palīdzības.

Bojātu termostatu salabot nav iespējams, tāpēc, ja ir konstatēti bojājumi, tas ir nekavējoties jāmaina. Mūsu noliktavā ir pieejams plašs MAHLE termostatu klāsts visa veida automašīnām.

Piesaki savu auto AUTOEKSPERTS servisā un mūsu meistari parūpēsies, lai Jūs ceļā justos droši!