Silts auto ziemas rītos ar autonomo apsildes sistēmu!

Ziemā atgriešanos aukstā automašīnā uzskatām par normu. Ārā ir auksts, līdz ar to ir skaidrs, ka arī automašīnas salonā būs auksti, logi būs aizsaluši un būs nepieciešams laiks, lai automašīnas salons iesiltu. Taču mūsdienu tehnoloģiju laikmetā tā nav jāuztver kā norma. Tagad pat aukstā ziemas rītā ir iespēja iekāpt siltā mašīnā. 

Lai automašīna būtu silta vienmēr, kad īpašnieks plāno to izmantot, labākais veids ir uzstādīt autonomo apsildes sistēmu. To iespējams uzstādīt jebkurai automašīnai divu dienu laikā specializētā servisā. Arī jaunai automašīnai un arī, vienojoties ar auto dīleri automašīnas iegādes brīdī. Tas nozīmē, ka no salona jaunais mašīnas īpašnieks izbrauc jau ar uzstādītu auto apsildes sistēmu.  Sistēma nodrošinās ne tikai komfortu aukstos ziemas rītos un dienās. Vairs nebūs nepieciešams tērēt laiku logu un vējstikla slotiņu atkausēšanai. Nekādas stikla skrāpēšanas! Tātad ietaupīts laiks.

Taupi degvielu, sildot auto

Autonomā automašīnas apsildes sistēma ietaupa arī naudu. Vairs nav nepieciešams darbināt dzinēju, kamēr auto uzsilst. Protams, degviela tiek patērēta arī dzinēja uzsildīšanai, taču izmaksas jebkurā gadījumā būs mazākas: 

  • Autonomais sildītājs ar benzīna dzinēju vienā sildīšanas reizē iztērēs degvielu aptuveni 22 centu vērtībā, ja pieņemam, ka benzīna litrs maksā aptuveni 1,50 eiro.
  • Autonomais sildītājs ar dīzeļa dzinēju vienā sildīšanas reizē iztērēs degvielu aptuveni 11 centu vērtībā, ja pieņemam, ka dīzeļdegvielas litrs maksā 1,30 eiro.

Dabai draudzīgs risinājums

Ja Tev rūp vides saudzēšana, arī Tavam auto ir piemērota autonomā automašīnas apsildes sistēma.  Sakarā ar to, ka dzinējs pirms iedarbināšanas ir uzsildīts, kaitīgās emisijas gāzes samazinās par līdz pat 50%:

  • Benzīna dzinējam – aptuveni par 21% mazākas HC un NOx emisijas un aptuveni par 44% mazākas CO2 emisijas.
  • Dīzeļdzinējam – aptuveni par 5% mazākas HC un NOx emisijas un aptuveni par 30% mazākas CO2 emisijas.

Ilgāks mūžs auto dzinējam un akumulatoram

Autonomā automašīnas apsildes sistēma saudzē arī pašu dzinēju. Pirmkārt, ja dzinējs, uzsākot darbu, ir uzsilis, tad tā slodze ir daudz mazāka kā tad, ja tiek startēts auksts dzinējs. Šis fakts noteikti ilgtermiņā var ietekmēt dzinēja mūžu. 

Kas attiecas uz akumulatoru, pastiprināta uzmanība tam, vai akumulators spēs pildīt sev uzticēto uzdevumu, nav jāpievērš. Jaunās paaudzes sildītāji, konstatējot noteiktu sprieguma daudzumu akumulatorā, atslēdzas paši, lai autovadītājam būtu iespēja iedarbināt auto. Tātad automašīnas apsilde nenotiks, ja akumulatora spriegums būs pārāk zems. 

Komforts aukstajos ziemas rītos

Protams, mazsvarīgs nav arī paša autovadītāja komforts. Vairs nekādas drebināšanās, gaidot, kad uzsils auto salons. Īpaši svarīgi tas ir ģimenēm ar maziem bērniem, kad uzreiz visi var “ielekt” siltā mašīnā. Vairs nekādas nervozēšanas par to, ka bērni kavē dārziņu vai skolu, vecāki – darbu. Visi kopā iekāpj jau siltā auto un dodas savās dienas gaitās.

“Pirmo reizi ar automašīnas autonomās apsildes tēmu saskāros pirms dažiem gadiem, kad dzirdēju par to stāstām auto ziņās. Nospriedu – kad šī sistēma būs vairāk attīstījusies, tad man tāda noteikti būs,” saka Oļesja Kirijenko, kura autonomās apsildes sistēmu lieto jau divus gadus. “Atcerējos šo solījumu ik reizi, kad ziemā, sēžot aukstā salonā, sildīju auto. Kad iegādājos jaunu automašīnu, uzreiz arī pasūtīju, lai man uzstāda autonomo apsildi kopā ar ventilāciju. Apsildes sistēmu saņēmu kopā ar jauno auto. Un palēnām pārliecinājos, ka liela daļa stāstītā par sistēmas darbības nepilnībām ir mīti. Piemēram, degvielas patēriņa pieaugums ir niecīgs. Kopumā es esmu ļoti apmierināta.” Oļejsa atzīst, ka sistēma ir neatsverams palīgs, kad ir mazi bērni. Un noteikti jāuzsver arī priekšrocības arī vasarā, kad ir iespējams attālināti ieslēgt ventilāciju, kas izlaiž karsto gaisu no automašīnas salona.

Kā sistēmu lietot ikdienā?

Kā sistēmu lietot? Pirms autonomās apsildes uzstādīšanas automašīnā tās īpašnieks izvēlas vadības ierīci. Tā var būt gan laika vadība (taimeris), gan tālvadības pults ar vienkāršu ieslēgšanas un izslēgšanas funkciju, programmējama pults ar izbraukšanas laikiem vai arī vadība no lietotnes telefonā. Pults darbojas 1 kilometra rādiusā no automašīnas, bet lietotne – no jebkuras vietas pasaulē.

Autovadītājs, ņemot vērā gaisa temperatūru, aptuveni 20 minūtes pirms paredzētās došanās ceļā aktivizē autonomās apsildes iekārtu. Sistēma pārtrauc savu darbu pēc noteikta laika, kad dzinējs un salons ir pietiekami uzsilis vai tad, kad beidzies vadītāja norādītais sildīšanas laiks. Piemēram, ja automašīnā ir uzstādīts sildītājs, kas silda dzinēju un salonu, tad maksimālais sildīšanas laiks ir līdz vienai stundai. Ilgāk tas netiek sildīts. Arī autovadītājs pats var pārtraukt sildīšanu jebkurā laikā.

“Sistēmu iedarbinu ar pulti, neskatoties uz to, ka ir iespējams sistēmas ieslēgšanās laiku uzstādīt arī manuāli. Man tomēr ir svarīgi, lai es sistēmu varu ieslēgt no attāluma, piemēram, sēžot birojā, kad auto atrodas sasniedzamā attālumā. Ja ir vēlme autonomo apsildi iedarbināt no lielāka attāluma, tad gan ir vajadzīgs mašīnā iebūvēt GPS. Visādi citādi – ieslēdzu sistēmu 15 minūtes pirms sēžos automašīnā,” lietotāja pieredzē dalās Oļesja.